KAEDAH PENILAIAN BAHASA
PENILAIAN MELALUI PROJEK
1. Aktiviti b’dasarkan p’guasaan pengetahuan, kebolehan b’fikir &
berketrampilan.
2. Konteks sekolah: AMALI
3. Individu @ kumpulan à tempoh tertentu.
4. Penilaian: Bermula dr tahap persediaan projek à hasil yg disediakan.
5. M’integrasikan pengetahuan dgn aktiviti & Kolaborasi sgt ditekankan
TUJUAN
1. Menggalakkan kerjasama.
2. Berpeluang menunjukkan kreativiti & inovasi.
3. Berpeluang m’gunakan bahan di luar kelas.
4. Memotivasikan pelajar.
5. Semangat kepimpinan dikalangan pelajar.
6. Pelajar b’peluang b’kerja berdasarkan minat/kebolehan/kemampuan.
7. M’beri keyakinan kpd pelajar yg segan silu.
GARIS PANDUAN LAPORAN PROJEK
1. Tunjukkan kerumitan yg selengkapnya bg sesuatu topik.
2. Tentukan kriteria penilaian.
3. Elakkan perkara terlalu abstrak.
4. Gunakan kosa kata yg sesuai bg topik. (Laras bahasa)
5. Gunakan contoh yg sesuai.
6. Hubungkaitkan topik & pengalaman.
LANGKAH MENJALANKAN PROJEK
Langkah 1:
Penentuan tajuk & skop projek.
Aktiviti:
o Lihat pada modul 2/3, m/s 54.
Langkah 2:
Penilaian awal projek
Aktiviti:
o Lihat pd modul 2/3, m/s 55.
Langkah 3:
Perlaksanaan strategi.
Aktiviti:
o Lihat pd modul 2/3, m/s 56.
Langkah 4:
Pemprosesan maklumat.
Aktiviti:
o Lihat pd modul 2/3, m/s 56.
Langkah 5:
Penilaian hasil projek.
Aktiviti:
o Lihat pd modul 2/3, m/s 56.
Tuesday, September 8, 2009
Interaksi Minggu Kelapan
Posted by Ida@Dye at 3:02 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment